Marketing współczesny
0 (0)

W marketingu kluczowe znaczenie ma przekaz dostosowany do grupy odbiorców. Jeżeli klient zrozumie, co i dlaczego mu proponujesz, rozważy, czy faktycznie jest mu to potrzebne. Jeżeli Twoja oferta zaspokoi jego potrzeby i zrobi to lepiej niż oferta konkurencyjna, masz klienta. Jeżeli oferta nie jest zrozumiała, to nawet jeśli będzie najlepsza, nie pozyska klientów.

Oferta zrozumiała i idealnie dostosowana do jednej grupy odbiorców może nie być odpowiednia dla innej. Dlatego tak ważne jest sprecyzowanie: do kogo kierujemy swoje słowa. Jeżeli nie znamy odpowiedzi na wszystkie pytania, nie potrafimy sprecyzować grupy wiekowej, geograficznej czy finansowej, warto przeprowadzić badanie marketingowe, test zainteresowań, zrozumienia, oceny i wartości. Do tego bardzo dobrze służą kanały Social Media. Z rozmów, komentarzy, dowiadujemy się o poglądach innych, o ich wartościach, ocenach, potrzebach i możliwościach.

Dzięki nim możemy również sprawdzić, jak oceniają nasz produkt, jego prototyp, kolory, smaki, zrozumienie tekstu. Wszystko zależy od tego, co oferujemy i o co pytamy. Przykładowo: modne są dzisiaj produkty o smaku pistacjowym i ich zielone kolory. Faktycznie, atrakcyjnie wyglądają. Pamiętam, że kiedy byłam dzieckiem, jadłam lody pistacjowe. Były smaczne. Mimo to zawsze wybieram smak oraz kolor czekolady. Nawet nie próbuję eksperymentować. Jeżeli mam kupić jedną rzecz, musi mieć mój ulubiony smak. Oczywiście nie wszyscy myślą tak jak ja. Dlatego warto pytać.

Niektórzy marketingowcy proponują odważniejsze badania: zadaj pytanie, a odpowiedzią niech będzie wybór zakupu. Klient, który nie kupi podczas eksperymentu, nie kupi też po nim. To bardzo odważne podejście. Po długich rozważaniach zaczynam się przekonywać do tej teorii.
Zróbmy więc marketingowy eksperyment, na razie bez kupowania. Masz do wyboru krótki, prosty i przejrzysty poradnik marketingowy, który poprowadzi cię za rękę do osiągnięcia celu. Ukryty jest pod jednym z poniższych tytułów. Wpisz w komentarzu numer tytułu. Możesz ocenić, pod którym tytułem znajduje się ta wartość, albo który z nich byś wybrał, gdybyś mógł sobie na niego pozwolić. Masz problem? To może, którą książkę chciałbyś przeczytać, gdybyś otrzymał ją gratis.

1. Strategia wizualnej tożsamości i automatyzacja. Poradnik praktyczny dla przedsiębiorców i działaczy społecznych.
2. Strategia wizualnej tożsamości i automatyzacja: kluczowe narzędzia marketingu dla przedsiębiorców i fundatorów.
3. Praktyczny przewodnik po strategii wizualnej i automatyzacji dla przedsiębiorców i fundatorów.
4. Poradnik marketingowy dla przedsiębiorców i fundatorów.
Który tytuł wybierasz? Napisz odpowiedź w komentarzu.

Z serii autorskiej: Najprościej o biznesie: Test marketingowy

Obraz podglÄ…dowy: bbsmit z Pixabay
https://pixabay.com/

Oceń klikając:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 Komentarze
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chętnie poznam Twoje przemyślenia, skomentuj.x