Handel w necie5 (3)
Aby sklep internetowy działał poprawnie i sprzedawał, podobnie jak sklep stacjonarny, musi mieć klientów. Klientami sklepu stacjonarnego są mieszkańcy okolicy. Klientami sklepu internetowego są internauci. Obydwa sklepy działają podobnie. Muszą powstać, zaopatrzyć się w towar, zaistnieć w świadomości konsumentów, pozyskać ich.
W przypadku sklepu stacjonarnego, prowadzonego na osiedlu lub w centrum miasta, sprzedawca może liczyć na przypadkowych przechodniów, którzy zainteresują się, widząc szyld sklepu, niekiedy otwarte drzwi.
Inaczej sytuacja wygląda ze sklepem internetowym. Jego nigdzie nie widać samoistnie.
Sklep internetowy przypomina sklep stacjonarny zbudowany na uboczu. Nikt nie przechodzi koło niego. Sklep nie jest widoczny. Mieszkańcy miasta nie wiedzą o jego istnieniu. Rolą właściciela takiego sklepu jest zadbanie o to, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o jego otwarciu.
W tym celu stosuje się reklamy i ogłoszenia publikowane w prasie, bilbordy, plakaty, nagrania audio emitowane w radiu, niekiedy na targach, w komunikacji miejskiej oraz w innych miejscach, zazwyczaj dużych sklepach.
Właściciele sklepów internetowych mają do wykorzystania więcej możliwości niż właściciele sklepów stacjonarnych.
Oprócz reklam w prasie, radiu, telewizji, mogą reklamować się w internecie: w wyszukiwarkach, mediach społecznościowych, portalach branżowych, giełdach internetowych. Mogą publikować adresy swoich sklepów w katalogach stron internetowych i firm.
MogÄ… również skorzystać z artykułów sponsorowanych, pisać blogi, aktywnie udzielać siÄ™ w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, głównie na fan page’ach i grupach, korzystajÄ…c z technik linkowania.
Jeżeli te działania zostaną połączone z wezwaniem do automatycznego przejścia na stronę sklepu, zwiększą ruch na stronie oraz wpłyną na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach internetowych.
Podobne znaczenie ma umiejętne pisanie treści, opisów produktów, katalogów i grup. Zawarte w nich słowa kluczowe i frazy mogą znacznie ułatwić internautom odnalezienie sklepu w wyszukiwarce podczas wyszukiwania produktu. Pamiętajmy — liczy się tylko pierwsza strona wyników wyszukiwania.
NajproÅ›ciej o biznesie: “Handel w necie”
Ciekawe informacje, może w przyszłości założę taki sklep. Na razie muszę pomyśleć o asortymencie, jak znaleźć tę niszę w świecie powszechnej, czasami niepotrzebnej konsumpcji. 🙂