Kategoria: biznes

1

Handel w necie
5 (3)

Aby sklep internetowy działał poprawnie i sprzedawał, podobnie jak sklep stacjonarny, musi mieć klientów. Klientami sklepu stacjonarnego są mieszkańcy okolicy. Klientami sklepu internetowego są internauci. Obydwa sklepy działają podobnie. Muszą powstać, zaopatrzyć się w towar, zaistnieć w świadomości konsumentów, pozyskać ich.

W przypadku sklepu stacjonarnego, prowadzonego na osiedlu lub w centrum miasta, sprzedawca może liczyć na przypadkowych przechodniów, którzy zainteresują się, widząc szyld sklepu, niekiedy otwarte drzwi.

Inaczej sytuacja wygląda ze sklepem internetowym. Jego nigdzie nie widać samoistnie.
Sklep internetowy przypomina sklep stacjonarny zbudowany na uboczu. Nikt nie przechodzi koło niego. Sklep nie jest widoczny. Mieszkańcy miasta nie wiedzą o jego istnieniu. Rolą właściciela takiego sklepu jest zadbanie o to, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o jego otwarciu.
W tym celu stosuje się reklamy i ogłoszenia publikowane w prasie, bilbordy, plakaty, nagrania audio emitowane w radiu, niekiedy na targach, w komunikacji miejskiej oraz w innych miejscach, zazwyczaj dużych sklepach.
Właściciele sklepów internetowych mają do wykorzystania więcej możliwości niż właściciele sklepów stacjonarnych.

Oprócz reklam w prasie, radiu, telewizji, mogą reklamować się w internecie: w wyszukiwarkach, mediach społecznościowych, portalach branżowych, giełdach internetowych. Mogą publikować adresy swoich sklepów w katalogach stron internetowych i firm.

MogÄ… również skorzystać z artykułów sponsorowanych, pisać blogi, aktywnie udzielać siÄ™ w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, głównie na fan page’ach i grupach, korzystajÄ…c z technik linkowania.

Jeżeli te działania zostaną połączone z wezwaniem do automatycznego przejścia na stronę sklepu, zwiększą ruch na stronie oraz wpłyną na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach internetowych.

Podobne znaczenie ma umiejętne pisanie treści, opisów produktów, katalogów i grup. Zawarte w nich słowa kluczowe i frazy mogą znacznie ułatwić internautom odnalezienie sklepu w wyszukiwarce podczas wyszukiwania produktu. Pamiętajmy — liczy się tylko pierwsza strona wyników wyszukiwania.

NajproÅ›ciej o biznesie: “Handel w necie”

Oceń klikając:
0

Marketing współczesny
0 (0)

W marketingu kluczowe znaczenie ma przekaz dostosowany do grupy odbiorców. Jeżeli klient zrozumie, co i dlaczego mu proponujesz, rozważy, czy faktycznie jest mu to potrzebne. Jeżeli Twoja oferta zaspokoi jego potrzeby i zrobi to lepiej niż oferta konkurencyjna, masz klienta. Jeżeli oferta nie jest zrozumiała, to nawet jeśli będzie najlepsza, nie pozyska klientów.

Oferta zrozumiała i idealnie dostosowana do jednej grupy odbiorców może nie być odpowiednia dla innej. Dlatego tak ważne jest sprecyzowanie: do kogo kierujemy swoje słowa. Jeżeli nie znamy odpowiedzi na wszystkie pytania, nie potrafimy sprecyzować grupy wiekowej, geograficznej czy finansowej, warto przeprowadzić badanie marketingowe, test zainteresowań, zrozumienia, oceny i wartości. Do tego bardzo dobrze służą kanały Social Media. Z rozmów, komentarzy, dowiadujemy się o poglądach innych, o ich wartościach, ocenach, potrzebach i możliwościach.

Dzięki nim możemy również sprawdzić, jak oceniają nasz produkt, jego prototyp, kolory, smaki, zrozumienie tekstu. Wszystko zależy od tego, co oferujemy i o co pytamy. Przykładowo: modne są dzisiaj produkty o smaku pistacjowym i ich zielone kolory. Faktycznie, atrakcyjnie wyglądają. Pamiętam, że kiedy byłam dzieckiem, jadłam lody pistacjowe. Były smaczne. Mimo to zawsze wybieram smak oraz kolor czekolady. Nawet nie próbuję eksperymentować. Jeżeli mam kupić jedną rzecz, musi mieć mój ulubiony smak. Oczywiście nie wszyscy myślą tak jak ja. Dlatego warto pytać.

Niektórzy marketingowcy proponują odważniejsze badania: zadaj pytanie, a odpowiedzią niech będzie wybór zakupu. Klient, który nie kupi podczas eksperymentu, nie kupi też po nim. To bardzo odważne podejście. Po długich rozważaniach zaczynam się przekonywać do tej teorii.
Zróbmy więc marketingowy eksperyment, na razie bez kupowania. Masz do wyboru krótki, prosty i przejrzysty poradnik marketingowy, który poprowadzi cię za rękę do osiągnięcia celu. Ukryty jest pod jednym z poniższych tytułów. Wpisz w komentarzu numer tytułu. Możesz ocenić, pod którym tytułem znajduje się ta wartość, albo który z nich byś wybrał, gdybyś mógł sobie na niego pozwolić. Masz problem? To może, którą książkę chciałbyś przeczytać, gdybyś otrzymał ją gratis.

1. Strategia wizualnej tożsamości i automatyzacja. Poradnik praktyczny dla przedsiębiorców i działaczy społecznych.
2. Strategia wizualnej tożsamości i automatyzacja: kluczowe narzędzia marketingu dla przedsiębiorców i fundatorów.
3. Praktyczny przewodnik po strategii wizualnej i automatyzacji dla przedsiębiorców i fundatorów.
4. Poradnik marketingowy dla przedsiębiorców i fundatorów.
Który tytuł wybierasz? Napisz odpowiedź w komentarzu.

Z serii autorskiej: Najprościej o biznesie: Test marketingowy

Obraz podglÄ…dowy: bbsmit z Pixabay
https://pixabay.com/

Oceń klikając: